Jaki sklep z tkaninami założyć - stacjonarny czy internetowy?

Jaki sklep z tkaninami założyć – stacjonarny czy internetowy?

Read Time:3 Minute, 42 Second

Własna działalność gospodarcza to marzenie wielu osób. Coraz większą popularność zdobywają pościele dla dzieci, zasłony czy firany szyte na miarę. W tym celu potrzebne są nam oczywiście odpowiednie tkaniny, które można kupić jedynie w specjalistycznym sklepie z tkaninami. Chcąc założyć własny biznes, możemy postawić właśnie na tego rodzaju sklep. Pozostaje pytanie, czy wybrać stacjonarną jego wersję, czy może internetową? Odpowiadamy.

Sklep stacjonarny – tak i nie

Tradycyjny sklep z materiałami to sklep stacjonarny – to właśnie do takich punktów przyzwyczajona jest większość ludzi. Niemniej jednak założenie takiego sklepu jest ogromnym wyzwaniem. W pierwszej kolejności musimy znaleźć miejsce, w którym mielibyśmy otworzyć sklep. To nie jest proste zadanie. Punkt ten musi być atrakcyjnie zlokalizowany, a także posiadać odpowiednie zaplecze. Samo pomieszczenie handlowe to za mało – musimy jeszcze posiadać odpowiednio duży magazyn, w którym będziemy przechowywać materiały. Klienci wymagają bowiem dostępności tkanin na miejscu, a jedynie w szczególnych przypadkach na zamówienie. Znalezienie odpowiedniego miejsca na prowadzenie sklepu to dopiero połowa sukcesu. Musimy jeszcze wziąć pod uwagę opłatę za wynajem powierzchni handlowej. Dobrze zlokalizowany sklep, najlepiej w centrum miasta, to nie lada wydatek. Dobrze jest to uwzględnić zwłaszcza, że w ciągu pierwszych kilku miesięcy będziemy zarabiać bardzo niewiele. Ogromną zaletą sklepu stacjonarnego jest jednak fakt, iż wiele ludzi zwyczajnie lubi zobaczyć materiał na żywo i dotknąć go przed zakupem. Wydaje się to błahe, jednak w praktyce zakupy tkanin w internecie nie cieszą się jeszcze zbyt dużą popularnością. Jeśli dodatkowo nawiążemy współpracę z dobrą krawcową i będziemy oferować szycie różnego typu produktów, to sukces murowany. Pamiętajmy jednak o tym, że w godzinach otwarcia sklepu cały czas musi być w nim pracownik. Może być to właściciel, członek rodziny lub osoba zatrudniona w firmie. Tego problemu nie mamy, gdy prowadzimy sklep internetowy.rożek-minky

Sklep online – niezawodny w dzisiejszych czasach

Wiele osób prowadzących działalność handlową otwiera dziś sklep internetowy. Czy tego rodzaju sklep z tkaninami ma w ogóle rację bytu? I tak, i nie. Choć dziś tego rodzaju sklepy nie są jeszcze bardzo popularne, to z czasem trend ten może ulec zmianie. Co więcej, sklep online pozwala sporo zaoszczędzić. Internetowa pasmanteria czy sklep z tkaninami nie wymaga bowiem posiadania lokalu handlowego, co znacznie zmniejsza koszty początkowe. Wystarczy wykupić domenę, na której otworzymy sklep online. Dodatkowo nie musimy posiadać dużej powierzchni magazynowej. Jeżeli mamy w domu jeden lub dwa wolne pokoje, to spokojnie możemy w nich przechowywać materiały na sprzedaż. Co ciekawe, materiałów, przed umieszczeniem ich w ofercie sklepu, nie musimy nawet posiadać w domu! Jak to możliwe? Wystarczy tylko nawiązać współpracę z dobrymi producentami. Najczęściej oferują oni wysyłkę towaru w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia. Oznacza to, że nasz klient otrzyma towar w 48 godzin lub 3 dni, w zależności od tego, jak się wyrobimy z wysyłką. Wydaje się to być ryzykowne, jednak obecnie w takim trybie działa wiele sklepów online. Nie musimy kupować materiałów, które będą nam zalegać w domu. Co więcej, możemy poznać preferencje klientów i na tej podstawie dobierać tkaniny. Wszystko to bez ponoszenia ryzyka, że nasz wybór produktów do sklepu nie przypadnie klientom do gustu. Minusem sklepu internetowego jest fakt, iż możemy zarabiać jedynie na sprzedaży tkanin. Trudno bowiem współpracować z krawcową, która miałaby szyć na odległość, bez poznania preferencji klienta. Dodatkowo nie każdy kupuje tkaniny w sieci.

Polecamy uwadze:

Co wybrać?

Zarówno handel tkaninami online, jak i stacjonarny ma wiele zalet, ale także i wad. Nie jest łatwo określić, jaki sklep przyniesie nam sukces, a jaki straty. Choć pomysłów na rozwój biznesu może być wiele, w praktyce trudno ocenić, który okaże się trafny. Pamiętajmy jednak, że prowadzenie jakiejkolwiek działalności gospodarczej wiąże się z ponoszeniem ryzyka. Jeśli nie dysponujemy dużym kapitałem początkowym, lepiej wybrać sklep online. Jeśli jednak mamy nieco kapitału na rozwój biznesu, lepiej otworzyć sklep stacjonarny. Jest to tym bardziej korzystne, gdy sami potrafimy szyć i chcielibyśmy tą umiejętność wykorzystać w naszym sklepie. Pamiętajmy też, że w czasie otwarcia sklepu stacjonarnego musi mieć on obsługę, co może generować dodatkowe koszty. Kluczem do sukcesu, bez względu na rodzaj prowadzonego sklepu, jest wybór odpowiedniego asortymentu oraz właściwa reklama. Nie można o tym zapominać. Obecnie ludzie chętnie kupują materiały, aby uszyć coś w własnym zakresie lub zlecić to zadanie krawcowej. Gotowe produkty nie cieszą się już taką popularnością, jak kiedyś. Dla nas oznacza to potencjalną lukę na rynku, którą możemy zapełnić naszym sklepem. Pamiętajmy też, że klienci cenią sobie przede wszystkim wysokiej jakości materiały, nawet jeśli oznacza to, że muszą za nie więcej zapłacić.

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %