Marketing na Instagramie

Prowadzenie marketingu na instagramie to bardzo dobry sposób na zwiększenie rozpoznawalności firmy i pozyskanie nowych klientów. Reklamy, które od niedawna są dostępne dla każdego użytkownika, mogą znacznie pomóc w działaniach marketingowych. Ponieważ właścicielem instagrama i facebooka jest ta sama osoba, żeby zareklamować siebie na instagramie, wystarcz mieć konto na facebooku. Nie polecam jednak tego działania, ze względu na to, iż brak posiadania konta w serwisie instagrama łączy się z pewnymi niedogodnościami. Jest to na przykład brak możliwości odpowiadania na komentarze, a także mniejsza rozpoznawalność naszej firmy. Najprościej jest zatem stworzyć konto firmowe w serwisie i połączyć je z naszym facebookiem. Możemy to tak naprawdę zrobić w kilka sekund, wchodząc w ustawienia na naszym instagramowym koncie. Pamiętajmy także o tym, żeby było to konto firmowe, które dodatkowo daje nam szereg uprawnień. Jeżeli już połączymy nasze konta, przejdźmy do tworzenia marketingu na instagramie w postaci reklam. Najprościej jest je tworzyć za pomocą „menadżera reklam” dostępnego na facebooku (w opcjach dostępna jest opcja dodania reklam na instagram). Jest to bardzo dobre narzędzie, pozwalające w prosty sposób stworzyć chwytliwe reklamy. Na co pozwala nam menadżer reklam? Przede wszystkim na ich tworzenie, sprawdzenie skuteczności, wybieranie grupy odbiorców, do których reklama ma trafić, ustalenie funduszy. Ogólnie rzecz biorąc, menadżer umożliwia nam całe zarządzanie reklamami stworzonymi przez nas. Tak jak zostało wspomniane powyżej, z jego poziomu możemy także tworzyć reklamy na instagramie. Najlepszym pomysłem jest niepowielanie reklam z facebooka i tworzenie zupełnie osobnych spotów. Oczywiście na instagramie mamy szereg ograniczeń, jeżeli chodzi o reklamy. Dzieje się także przede wszystkim dlatego, iż ten portal społecznościowy został stworzony także po to, żeby ograniczać treść (konkretna dopuszczalna liczba znaków w opisie pod zdjęciem, wyznaczona liczba hasztagów). Ponadto, ściśle określone są także wymiary zdjęć i filmów, które chcemy zamieścić na naszym koncie. Marketing na instagramie w postaci reklam, znacznie różni się od tego, dobrze znanego nam z facebooka. Przede wszystkim odbiorca reklamy nie przejdzie z niej bezpośrednio do naszego sklepu. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników jest możliwe dokonanie takiego zabiegu, jednakże nie przynosi od dużych zysków. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, iż użytkownicy bardzo rzadko dokonują zakupów prosto z telefonu komórkowego. Większość klientów woli je robić poprzez komputer. Ponadto, polscy użytkownicy są nadal bardzo ostrożni w zakupach internetowych. Przeglądają wiele stron, analizują ceny, czytają opinie o produktach, o obsłudze danego sklepu. Na koniec wybierają najkorzystniejszą dla nich ofertę. W związku z tym, w naszym produkcie musi być coś naprawdę wyjątkowego i chwytliwego, co sprawi, że klient zechce otrzymać go konkretnie od nas. Jeżeli potencjalny klient wejdzie w naszą reklamę i otworzy mu się nasza strona internetowa lub landing page, na którym powinien pozostawić swój adres e-mail, to musi być ona dostosowana do przeglądarki mobilnej. Jest to bardzo ważne, ze względu na to, iż błędy z tym związane często demotywują klientów i zmuszają ich do porzucenia naszej strony. Marketing na instagramie bardzo szeroko opiera się także na hasztagach. To dzięki nim zyskujemy obserwatorów, klientów, zdobywamy popularność, budujemy rozpoznawalności marki. Umiejętne posługiwanie się nimi jest bardzo ważne ze względu na ograniczone miejsce na treść. Hasztagi są zalecane także przez agencje reklamowe. Powinny one być krótkie, dopasowane do tematyki naszego postu, trafiać do grupy docelowej oraz zdobywać nowych odbiorców. Warto zapoznać się z listą najpopularniejszych i najbardziej chwytliwych hasztagów i kilka z nich stosować pod postami. Dobrze dobrane to świetna promocja naszych postów. Marketing na instagramie to także dbanie o rozliczanie stworzonych reklam. Warto wiedzieć, iż są one kalkulowane przez konfiguracje płatności Facebooka. W związku z tym otrzymamy za usługi osobną fakturę. Aby marketing na instagramie był skuteczny, poświęćmy mu kilka chwil i dobrze go przemyślmy. Nie warto działać impulsywnie, a zdobytych obserwatorów warto zatrzymać na naszym profilu. Warto wiedzieć, czego oczekują od nas, od produktów, firmy. Nasze usługi muszą być reklamowane w sposób wyjątkowy, który sprawi, że klient będzie chciał otrzymać ten konkretnie produkt i nie będzie korzystał już z porównywarek cen, które sprawią, że produkt kupi na innej stronie internetowej. Warto także obserwować konkurencję i robić wszystko, aby być o krok przed nimi. Na zakończenie warto dodać, iż na instagramie wciąż reklamuje się niewiele firm. Nie każdy dostrzega jeszcze jego potencjał. Warto z tego skorzystać i spróbować się wybić. Jeżeli zrobimy to w prawidłowy sposób, z pewnością w przyszłości nie będziemy żałować.